• DR14

    Dr14 on raskas tavara- ja vaihtotyöveturi. Erinomainen veturi laskumäki työskentelyyn

  • TKA7

    Tka-7 ratatyövaunu, jota konepaja teki itse 80 kappaletta. Näistä kaksi tehtiin Helsingin metrolle. Nimensä mukaan Tka7 käytetään radan hoito-, kunnostus- ja rakennustehtävissä. Sen monipuolisuutta ovat mm. nosturi, lumiaurojen asennusmahdollisuus ja sähkön ulosotto (220/380). Ensimmäinen vaunu n:o 168 lempinimeltään "Simo" silloisen konepajan päällikön Simo Nummelinin mukaan valmistui 1977 ja viimeinen n:o 247 vuonna 1993.

  • TKA8 ja tekijät

    Kuopion konepajalla valmistunut viimeinen Tka8 ratatyövaunu. Konepajan loppumisen myötä muutostyötä jatkettiin Pieksämäellä. Kaikkiaan 40 kappaleen Tve4 sarjasta muutettiin Tka8:ksi 25 kappaletta. Nämä ovat tarkoitettu Tka7 tapaan ratatöiden rakentamis-ja kunnostustarpeita palvelemaan. Takana oleva polttoainesäiliö ja venttiilikeskus siirrettiin alas ja niiden paikalle tuli nosturin lisäksi dieselkäyttöinen säkögeneraattori. Myös kulunvalvonta asennettiin.

  • JUNTTILAN SALAMA Dm10

    Kiskobussiliikenne loppui 1980 luvulla Dm7 kiskobussien tullessa matkansa päähän. Veturivetoisena ei paikallisliikenne kannattavaa. VR etsi korvaavaa kalustoa päätyen lopulta tsekkiläiseen kiskobussiin. Sitä ennen kokeiltiin myös espanjalaisia kiskobussia. Jonkinlaisena kokeiluna rakennettiin myös Kuopion ja Pieksämäen konepajojen yhteistyönä Junttilan Salama". Pieksämäen konepaja teki itse vaunun vanhasta sinisestä matkustajavaunusta sarjamerkiltään Eit ja vaunun numero 23018.Kuopion konepaja suunnitteli ja rakensi voimansiirron ja ohjauslaitteiston.Vaunu sai sarjatunnukseksi Dm10. Vetovoimana oli kaksi Volvon TDH 100A moottoria teholtaan 157 kW.
    Tämä unikiksi jäänyt kiskobussi romutettiin Joensuussa Kuusakoski Oy:n toimesta toukokuussa 2006. Halukkaita ostajia olisi löytynyt, mutta VR kieltäytyi myynnistä.

  • DV15

    Dv15 (58 kpl) Dv16 (28 kpl) ovat lähes samanlaisia. Dv 16:ssa on 90 mm suuremmat pyörät, jolla pyrittiin nostamaan nopeutta linja-ajoa varten, sekä moottorin vaihtovetureita, tarvittaessa niitä käytettiin myös keveissä tavarajunissa. konepajan peruskorjaamat kaksi keltamustaksi maalattua Dv15-veturia. Dv15 1991 on Haapamäellä museoveturina. Veturit valmistuivat 1958-1963.

  • Tve4 on kevyt (19 tonnin akselipaino) vaihtotyö- ja järjestelyveturi. Sarjan vetureista on muutettu 25 kpl Tka8-ratakuorma-autoiksi,

    johon tuli mm. nosturi. Moottorina on 401 hevosvoiman Scania DS 13 dieselmoottori, jonka tehoa on alennettu 290 hv.